woensdag 4 mei 2011

For what it's worth.....

Ach, een liedje schrijven "piece of cake!",
dacht ik bij mezelf, dus ik pak pen en papier.......... ja en nu? euhm laat ik eens een onderwerp kiezen, ja laat ik daar maar mee beginnen, een onderwerp, misschien een ervaring uit mijn leven, lastig! ben nog zo jong namelijk, verdriet kent iedereen wel maar hoe erg is mijn verdriet nou eigenlijk geweest? wat ik meemaak en heb meegemaakt is lang niet zo erg als dat wat je van anderen hoort, ik heb een goed leven met een lieve zorgzame familie, drie broertjes die al heel volwassen en gezond zijn en ouders waar ik alles tegen kan zeggen en vooral ook erg mee kan lachen, iedereen is er nog behalve de opa van mijn vaders kant, ja daar heb ik wel verdriet om gehad, maar dat is wel iets wat bij leven hoort, en onverwachts was het niet. Nee over verdriet kan ik het niet hebben in mijn "liedje" dat zou onrespectvol zijn tegenover allen die echt geleden hebben in hun leven.

Dat gaat dus niet door, misschien is liefde dan wel een goed onderwerp, liefde doet het in liedjes tenslotte altijd erg goed, bij liefdesliedjes krijgt bijna iedereen wel kippenvel, ja dit zou weleens iets kunnen worden, liefde, wat voor liefde zal het dan moeten worden? houden van is misschien een betere omschrijving, nou ja houden van is alsnog een breed begrip, men kan namelijk van vanalles houden, waar hou ik zelf van? daar gaat een liedje uiteindelijk om, er moet gevoel in zitten en dat gevoel (wat dat dan ook voor onderwerp is) zal er dan uit moeten komen, ja, want dan zal een ander dit gevoel ook ervaren, en liefde of houden van is een gevoel dat iedereen wel begrijpt, ik hou ervan om met vrienden een borrel te drinken op het terras, te sporten, gitaar spelen, Owhja en van pizza daar hou ik ook wel van, ik dwaal af dit was niet het soort houden van als ik in eerste instantie bedoelde,  het zal meer naar de kant van verliefdheid moeten gaan, dat gevoel is natuurlijk ook een bekent fenomeen, het moment dat Cupido zijn pijlen heeft gericht, en het gevoel als deze pijl dwars door het hart gaat, vlinders in de buik en door een roze bril kijken, dat gevoel zal ik moeten vastleggen,

Oke daar ben ik dus uit, het wordt "liefde" één probleem is er wel, de liefde die ik altijd ervaren heb is tot nu toe nog maar twee keer beantwoordt geweest, ik ben wel vaker verliefd geweest en daaruit blijkt dat Cupido soms volledig mis schiet, maar waarom raakt hij mij dan wel, ik zal dit meenemen in mijn "liedje" het gevoel dat er ervaren wordt als je gevoelens niet beantwoordt worden, dat doet pijn, wordt je een beetje verdrietig van, misschien is dat het wel "Love and Heartbreak" zou ook zomaar een songtitel kunnen zijn!

Leven in een wereld van onbeantwoorde liefde, dat staat nu op mijn papiertje.

For what it's worth.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten